Saturday, October 22, 2005

TUNAI JANJI DULU BARU BERMIMPI......

Hasrat Umno untuk menawan Kelantan hanyalah mimpi semata-mata kerana rakyat Kelantan sendiri merungut terhadap adun-adun Umno dengan pelbagai isu yang berlaku tanpa sebarang penyelesaian.

Pengerusi Jawatankuasa Pentadbiran Awam, Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Pembangunan Masyarakat, Husam Musa berkata, rungutan rakyat berlaku kerana apa yang dijanjikan mereka dulu tidak tercapai.

"Apa yang berlaku di peringkat perkhidmatan Adun-adun Umno di Kelantan dan juga isu-isu yang berlaku di peringkat pusat tidak membantu Umno untuk berjaya menawan Kelantan, " katanya semasa diminta mengulas persediaan Umno untuk menawan Kelantan.

Akhbar Siasah terbitan 14 - 27 Oktober melaporkan bahawa Umno Kelantan kini sedang membuat persiapan untuk merampas Kelantan.

Husam yang juga Naib Presiden PAS ditemui semasa menziarahi Tun Ghafar Baba di Pusat Perubatan Pantai semalam, bagaimanapun berkata, perlu diingat umpamanya dalam isu kenaikan harga minyak menaikkan kemarahan rakyat jelata, kemudian diekori kenaikan harga barang-barang.

"Slogan cermerlang, gemilang dan terbilang dulu nampaknya tidak ada satu pun yang berjaya.

"Misalannya dalam kes mahkamah banyak kes-kes besar mahkamah yang dituduh terlepas begitu saja, ini menampakkan bahawa sistem perundangan negara kita tidak kemas," katanya.



Masalah kenaikan harga barang juga tegasnya menambah beban kepada rakyat dan ini sekaligus menggambarkan ketidaktegasan kerajaan.

"Isu AP (permit import) sampai berbulan-bulan menimbulkan pergaduhan sesama pemimpin Umno - Barisan Nasional dan segala yang sedang berlaku ini adalah khayalan Umno untuk menawan Umno adalah satu imian saja,” katanya lagi.

Kerana itu katanya, Umno sampai ke hari ini iaitu sudah dua tahun persidangan Dewan Negeri berlangsung mereka tidak pernah dedahkan apa-apa yang disebutkan sebelum ini.

“Peliknya setiap kali persidangan mereka kata ada benda yang hendak dedahkan tapi tak ada pun,” katanya sembil berkata kerajaan PAS yakin bahawa pengurusan di negerinya berjalan dengan baik dan telus dan rakyat tidak perlu risau.

No comments: