Monday, June 20, 2005

Melayan beberapa 'Soalan Bodoh' Umno Terengganu


Rosol Wahid, wakil MB Derih Jusoh, nyaris nak kena 'libas' kat Ust ABC

Beberapa soalan mudah dan bodoh yang seringkali di selokakan oleh umno Terengganu, tidak memerlukan pemimpin PAS untuk menjawabnya. Sebagai pegawai yang pernah berkhidmat dengan Kerajaan PAS Terengganu, biarlah saya cuba untuk menjelaskannya. Sekiranya ada tambahan jawapan boleh pengunjung menambahnya:

1.Kenapa PAS Beri Tanah Kepada Orang Kaya?
Dasar PAS ialah memberi tanah kepada orang yang tidak bertanah, bukan kepada orang miskin atau orang kaya, kebetulan tanah yang diberikan adalah tanah paya yang perlu ditambak memerlukan jumlah wang yang besar, maka yang ini di berikan kepada golongan yang berkemampuan. Apakah orang kaya kena tinggal atas pokok (macam berok) atau dalam air macam katak? Yang tak mampu diberi kepada yang tidak perlu kos yang besar.

2.Semasa Memerintah Terengganu Berapa Buah Masjid Yang PAS Bina? Berapa Yang Dbina Di Kemaman?
PAS tidak membina masjid pun Di Kemaman sepanjang pemerintahan,Cuma rakyat yang membina sebuah Masjid di RTB Kg Bujal, (itu pun dah di robohkan)Kemaman.Perlu disedari walaupun PAS tidak membina sebarang masjid Di Kemaman tetapi sepanjang 4 Tahun memerintah Terengganu PAS tak pernah meroboh masjid
(usah kata Masjid, Tangga masjid pun PAS tak buang, orang lari ke masjid lama di Tengkawang hulu Terengganu, bila menang balik semula?????)

3.Kemana Perginya Duit Tanah Yang Dibayar Kepada JSR?
Ini lah tak faham, duit yang didakwa sehingga lima ringgit dibayar kepada kontraktor menambak tanah, dan tidak benar sama sekali dibayar kepada JSR, ianya dibayar kepada Jurukur yang dilantik. Semua resit bayaran ukur dan tanah diserahkan kepada peneroka. Duit semua itu masih tersimpan untuk membuat ukuran semula selepas Pilihanraya 2008.

4.PAS Ke Arah Militan: Masjid Atau Markas Di Dalam Hutan? Untuk Apa Buat Bom Petrol?
Hindu dan budha buat tempat ibadat bila dia sampai sesuatu tempat baru(kenapa dengan orang Islam pun dengki sangat?) Ayah Pin di Hulu Besut Pun buat markaz sangat besar,pejabat Tanah dah buat keputusan roboh ,tapi bila persatuan kristian buat rayuan supaya jangan roboh markas Ayah Pin kerajaan ambil keputusan denda sahaja.
Itu adalah rumah ibadat Orang islam – jawablah di akhirat kelak

Bom petrol ye…..JKKK yang jumpa bom tu,kesan tangan mesti ada pada botol petrol tu, elok benar kalau polis siasat berpandukan kesan tangan pada botol,tak pasal pasal pulak JKKK yang kena tangkap.

5.Kenapa Tanah Tapak Sekolah Dibahagi Kepada Kroni PAS?
Kenapa Tapak sekolah dibuat hanya tak sampai 1 KM dengan sekolah yang sedia ada di kawasan tak sepadat mana? Sila senaraikan kroni..jgn asyik sebut sebut tanpa nama ..? Saya pun boleh kata "Rosol Ambil Kawasan Balak 1000 Hektar, dan guna nama kroni"

6.Masih Ramai Rakyat Terengganu Tidak Bertanah,Mengapa PAS Beri Kepada Orang Luar?
Yang beri di adalah kepada rakyat luar yang bermastautin di Negeri Terengganu, itu pun dah dirampas balik.Yang diberi anak Terengganu pun dah hancur juga(kenapa tak dirampas hak orang luar sahaja?), yang dok beri kepada anak Mahathir di Besut untuk kejadah apa?

7. Mengapa Pemimpin PAS Kaya Raya, Pengikut Papa Kedana? – Sila Rujuk Kenyataan Ketua Pemuda PAS Salahudin Ayub Mengenai Perkara Ini Di Muktamar PAS di Kota Bharu Baru-Baru Ini. Jangan Putrabelit fakta lah mamat, Salahuddin hanya memperingatkan sahaja : sila dengar semula dalam www.terengganukini.net.Sila senaraikan nama pemimpin PAS yang kaya ,silakan.

8. Kenapa Bila Memerintah Pemimpin PAS Tak Jalankan Tugas Dengan Amanah, Bila Dah Kalah Rakyat Disuruh Demonstrasi?
Allah yang menentukan amanah atau tidak semasa PAS memerintah,mereka berdemo kerana BN rampas , roboh serta memusnahkan Tanah,rumah dan Masjid peserta RTB. BN tak pernah mengerti istilah perikamanusiaan (macam yahudi di Palestin)
ptnreformasi@yahoo.com

p/s: video penerangan free yang menjawab 'pendustaan' umno ...boleh download klik sini, digalakan simpan atau rakam ke dalam CD untuk tontonan umum.

Cyberluncai: Dengar ceramah Umno termasuk MB sekarang, macam dengar orang tengah jual ubat dan buat lawak bodoh....

No comments: