Wednesday, June 01, 2005

SELAMAT BERMUKTAMAR...

Saya, pengendali weblog Cyberpoyo mengucapkan setinggi-tinggi tahniah dan selamat bermuktamar kepada semua perwakilan Pas dari semua kawasan dan bahagian. Moga-moga muktamar kali ini membuahkan satu perkembangan baru yang sangat istimewa dan berupaya menaikan Pas kemercu yang lebih gemilang.


Gambar: Saudara YB Salahudin sedang berucap.

Apapun, Muktamar Pas ke-51 yang berlansung mulai 2 Jun ini di PUTIK, Kelantan, akan menjanjikan satu perubahan pucuk pimpinan Pas yang mana secara tak langsung akan mencorak satu lebaran baru Pas dalam menghadapi PRU12 nanti. Pemilihan yang bergantung kepada perwakilan ini diharap akan membuahkan satu anjakan paradigma dalam Pas, yang mana paksinya tetap Islam.

Umno yang gelisah dengan perubahan ini mula menjadi tak menentu dan merapu. Tambahan pula ada cadangan supaya menjemput Veteren Umno untuk turut hadir ke muktamar ini.

Kita berharap perwakilan Pas semua bijak memilih dan sepertimana biasa pergabungan semua; muda dan tua, baru dan lama, ulama dan profesional, bukan profesional dan persendirian, desa dan kota, besar dan kecil, tinggi dan rendah; kesemuanya akan mencorak perjuangan Pas di masa akan datang....

Kita juga tidak sabar menunggu ucapan dasar Presiden yang diharap akan menyentuh pelbagai isu nasional yang sekarang ini sangat sarat dengan kisah penganiayaan terhadap rakyat marhaen dilakukan oleh kerajaan BN/Umno, yang 'dahaga'kan pembelaan dari Parti Islam terbesar ini.

Akhir kata, "Selamat Bermuktamar" buat semua ahli Pas....Teruskan perjuangan kita!

Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

Sekian, wassalam.
Cyberluncai

No comments: