Saturday, September 24, 2005

UMNO MENG'SEPARUH-BODOH'KAN MELAYU...?

Oleh : cucupas
Assalamualaikum.
Apa nak jadi pada UMNO?

Rakyat Berniaga tak maju salahkan Melayu
Rakyat Miskin salahkan Melayu
Rakyat Tak pandai salahkan Melayu
Rakyat Kurang faham salahkan Melayu
Rakyat Lalai agama salahkan Melayu
Rakyat Keluar agama salahkan Melayu

Rakyat gadai tanah salahkan Melayu
Rakyat Lupa kebudayaan salahkan Melayu
Rakyat Tidak berbudi bahasa salahkan Melayu
Rakyat Bangkang kerajaan salahkan Melayu
Rakyat tidak sambut Merdeka salahkan Melayu
Rakyat Tidak beli bendera salahkan Melayu
Rakyat Tak undi UMNO salahkan Melayu.

Siapa sebenarnya Kerajaan ini, melayu islam ke kafir laknat? Kalau Melayu, takkan hentam bangsa sendiri, tak tahu tanggung-jawab terhadap bangsa, takkan hina Melayu? Mereka sudah jadi British ke? Siapa yang lupakan bangsa? Kalau bukan kerana hilang akal, gila, lupa diri atau pengkhianat dan talibarut Ingggeris? Kita tidak faham kerana kita tidak di ajar. Kita tidak tahu banyak perkara. Contohnya siapa MELAYU, mana datangnya Melayu, siapa penjajah, Siapa pahlawan Melayu, apa maksud kemerdekaan, apa yang merdeka, siapa yang patut sambut merdeka?

Melayu kalau mahu jadi pemimpin kena ada ilmu didada. Kalau belum bersedia untuk menjawab, jangan berani bercakap, kalau tak mampu cerita sejarah jangan takut dimarah, Kalau takut dikomen jangan bersama BN. Kalau agama rapuh, jangan bersikap angkuh. Kini ramai manusia bodoh boleh jadi Pemimpin kerana pangkat boleh dapat, kalau angguk bila disuruh angguk dan geleng bila disuruh geleng? Anak beranak, suku sakat, kaum keluarga, boleh jadi Pemimpin, kalau hendak pangkat juga kena tukar BIN.

Tanya mereka, siapa penjajah?
Tanya mereka, siapa pejuang?
Tanya mereka, siapa Tunku Abdul Rahman?
Tanya mereka, kelulusan apa yang dia ada?
Tanya mereka, Kalau tidak lulus 3 kali, belajar apa di England?
Tanya mereka, siapa Onn Jaafar?
Tanya Mereka, siapa dia sebelum jadi PM?
Tanya mereka, Siapa majikannya ketika di India?
Tanya mereka, apa pangkatnya yang disandang ketika di India?
Tanya mereka, siapa yang bantunya menjadi PM?
Tanya mereka, apa perjanjian kemerdekaan kita dengan British?
Tanya mereka, apa itu demokrasi? Tanya mereka, apa tanggung – jawab pemimpin terhadap rakyat?
Tanya mereka, apa kelayakan menjadi pemimpin rakyat?

Pemimpin menjawab kerana tanggung-jawab, bukan menjawab kerana tahu apa yang hendak dijawab. Bercakap sekadar ditanya kerana pengetahuan tidak sampai kemana. Akhirnya bercakap merapu-rapu, Soalan lain, jawab lain atau soalan untuk kita tahu, dia jawab untuk lepaskan diri dengan menipu. Kalau tidak tahu tanggung-jawab pemimpin? Jangan jadi pemimpin.

Perbezaan pemimpin sekarang ialah rakyat disangka bodoh, sedangkan Pemimpin buat – buat bodoh, rakyat buat-buat tak tahu, pemimpin betul-betul tidak tahu, rakyat betul-betul miskin, pemimpin buat – buat miskin, rakyat baik, pemimpin buat-buat baik.

Semuanya perlakuan yang ditunjuk hanya lakonan minta rakyat kesihan, hanya kedepan bila bantuan. Lain tidak ada yang difikir kecuali menipu, aniaya, menindas dan membunuh bangsa Melayu dengan bertopengkan Melayu, membunuh Islam dengan berwajah Islam. Rakyat Melayu majority Islam, peminpin aku tidak tahu. Kerana mereka tahu mengucap, tahu sembahyang, tapi sifatnya seperti British kafir yahudi. Kalau betul-betul Islam, jangan berjudi, pakai tudung untuk pemimpin wanita, buat masjid jangan roboh masjid, buat sekolah agama, jangan hapuskan sekolah agama, Genting untuk bangsa asing, bukan untuk ISlam, anak jadi pendakwah, jangan libatkan diri dengan SIS (Sister in Islam), hapuskan kilang arak, hapuskan dadah, hapuskan pengedaran dadah, hapuskan rasuah, selesaikan masaalah MURTAD dan pastikan barangan HALAL. Kalau buat hanya ketika pilihanraya, baik tak payah.

Anda sendiri berikan gelaran untuk mereka. Fikirkan…

Wassalam

No comments: