Monday, May 30, 2005

Siri Kezaliman Umno: Roboh Rumah Allah di TRG.

6.30 pagi khamis, 26 Mei 2005 Polis dan FRU telah mengempung Masjid kg Bujal segenap penjuru. 4 trak FRU dengan bantuan Polis Simpanan dan Polis biasa 4 trak juga mereka mengelilingi Masjid Kg. Bujal ("Dalam akhabar kata bukan masjid, kambing atau lembu pun boleh beza masjid dengan kandangnya, tetapi ada yang lebih bahlol daripada lembu kata ini bukan masjid!" - WM TKO)



Kerja-kerja pemotongan elektrik telah dilakukan oleh pihak TNB. Ini satu lagi bukti pembohongan pihak media massa. Dia orang kata bangunan (Masjid) ini dibuat diluar perkampungan jauh ke dalam. Dia orang juga kata ini adalah markah PAS. Cuba fikir sedikit, walaupun ada dalam akta, TNB kena bagi elektrik jika ada permohonan, takkan TNB nak bagi tiang elektrik kalau bangunan ini di buat di dalam hutan. Ini mestilah dalam perkampungan. Media pembohongan, rakyat bodoh (UMNOlah) tak ada fikiran tertipu, dan ditipu makin lama makin bodoh, belajar aje tinggi-tinggi.


Kerja permotongan elektrik.


Kerja pemotongan elektrik, ada yang kata dia sedih dan menitis air mata. Ada yang minta jangan siarkan gambarnya, tetapi saya tak nampak jelas dalam video dia ini sedih, walahualam.


FRU mengempung masjid. Padangan daripada sebelah mikraj.


Polis simpanan membantu FRU mengawal, kebanyakkan budak-budak lagi. Ada yang kata budak-budal PKLN. Saya jawab takkan PKLN ada senjata M-16 dibelakang masing-masing. Masih budak-budak kelihatan ketakutan (Sila dapatkan VCD memang jelas dia ni ketakutan, sebab dalam VCD fokus close-up)


FRU mengelilingi mikraj masjid (Bangunan masjid ada mikraj, kalau rumah ada dapur, ada perbezaannya)


Bahagian pintu masuk, tempah kolah (tempat ambil wuduk) dikelilingi FRU. (Catatan : tarikh dalam tape 25 Mei, 10.23 malam tuan punya kamera silap setting agaknya malam siang, sepatutnya 26 Mei 10.23 pagi.)


Orang ramai mengeliling FRU, kata beberapa orang tali barut UMNO dalam forum laman ini, tak ada orang, mereka ini bebal dan hati telah hitam tak ada hidayah asyik nak mengata orang aje, tak boleh berfikir secara rasional.


Suasana gamat kerana orang ramai menuju ke arah Jentolak yang hendak meroboh.


FRU lengkap dengan senapang gas pemedih mata. tetapi pada masa tu orang ramai yang saya temui mengatakan FRU nampak kecil sahaja, tetapi pimpinan arahkan supaya jangan buat kacau bilau, kalau tidak 'hancur lumat mereka, kita kerjakan'.

Untuk maklumat lengkap dapatkan VCD yang berada di pasaran sekarang:

1 comment:

Anonymous said...

apa sebabnye masjidnu dirobohkan? sebab duit, sebab nak buat rumah lain. sebab tu tanah org? sebab tu tanah kerajaan? or sebab buat masjid tanpa buat persetujuan org lain? mungkin tu tanah ceroboh. takpernah pulak dlm vcd ni ckp yg sebenar kenape masjid ni dirobohkan....